Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z serwisu. Jeśli nie życzysz sobie, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Informacje na temat plików cookies

 
 
O MNIE DZIECI DOROŚLI OFERTA CENNIK CZYTELNIA KONTAKT WSPÓŁPRACA

 

CZYTELNIA


CZYTELNIA
 
Jak to jest z jedzeniem i niejedzeniem u dzieci?
Przegląd badań i obserwacji nawyków żywieniowych u dzieci wskazują na następujące fakty:


  1. Wszystkie dzieci chcą jeść.
  2. Dzieci są w stanie same prawidłowo regulować ILOŚĆ spożywanego jedzenia. Kiedy nie są  nadmiernie sterowane,  instynktownie będą jadły to, co dla nich najlepsze i w sposób dla nich najlepszy, a więc korzystając z wewnętrznych sygnałów, takich jak poczucie głodu, apetytu i sytości.
  3. Dzieci zwykle negatywnie reagują na nowe jedzenie, ale z czasem i w miarę doświadczenia akceptują je. Większość dzieci zjada nową potrawę po 10-15 ekspozycjach.
  4. Liczba produktów, które dzieci lubią, nie zmienia się zbytnio w okresie od 2-3 r.ż. do 8 r.ż. Ponadto, 2-4-latki chętniej akceptują nowe potrawy i szeroką gamę potraw niż 4-8 latki.  Uważa się zatem, że nie powinno się ograniczać dzieciom dostępu do różnych potraw z uwagi na to, że są za małe.
  5. Dzieci nie jedzą po trochę wszystkiego, tak jak dorośli. Dorośli robią tak, bo zapłacili za jedzenie i wierzą, że tak jest zdrowo. Jednak te argumenty zupełnie nie przymawiają do dzieci.  Dzieci jedzą to, na co mają ochotę danego dnia, 1-2 rzeczy, następnego - coś zupełnie innego lub to samo, by następnego dnia stwierdzić, że nie lubią bananów, choć jadły je przez trzy dni po dwa naraz. Rodziców to denerwuje, ale dzieciom zupełnie nie szkodzi.
  6. Większość dzieci nie spożywa pełnowartościowych (tj. zawierających wszelkie niezbędne składniki odżywcze) 3-5 posiłków każdego dnia, ale ich dieta równoważy się zwykle w okresie jednego tygodnia.
  7. Większość małych dzieci zjada 1-2 pełne posiłki dziennie.
  8. Nie ma określonych potraw i produktów, które są ważne dla zdrowia. To, co ważne, to spożywanie składników z różnych grup pokarmowych (są to m.in. grupa produktów zbożowych, grupa warzyw i owoców, grupa słodyczy) wymieniowych w piramidzie zdrowego żywienia. Warzywa i owoce są na tym samym poziomie piramidy, często nawet w tej samej grupie, więc nie panikujmy, jeśli dziecko nie je szpinaku i brokuł, jeśli je jabłka i pomidory.
  9. Najlepszym sposobem na nauczenie dzieci jedzenia różnorodnych potraw jest serwowanie ich w domu wszystkim członkom rodziny, którzy jednocześnie pozytywnie wyrażają się o jedzeniu. Gdy dzieci rozwijają się normalnie i mają względnie normalny poziom energii, prawdopodobnie nie ma się czym martwić, nawet  jeśli nie jedzą idealnie wg różnych wskazań dietetycznych.
  10. Rodzice mogą tylko wspomagać lub zaburzać naturalną zdolność dzieci do prawidłowego odżywiania się i akceptowania nowych potraw.  Dzieci, które są zmuszane, zabawiane, namawiane i manipulowane, by jadły, zwykle zniechęcają się do jedzenia i unikają go, gdy tylko mogą.  Natomiast dzieci, którym jedzenie jest ograniczane, zwykle stają się nadmiernie zaabsorbowane jedzeniem, jakby się bały, że niedługo przyjdzie im głodować.
 
11-01-17
Czy jestem współuzależniona/ współuzależniony?
Poniżej zamieszczam listę sprawdzającą współuzależnienie. Na ile z nich odpowiecie twierdząco? Może najwyższa pora się z tym rozprawić?

1. Rozwiązywanie problemów partnera, czy też łagodzenie jego cierpienia jest najważniejszą sprawą w moim życiu - nie zależnie od tego ile mnie to kosztuje emocjonalnie.

2. Moje dobre samopoczucie zalezy od akceptacji partnera.

3. Chronię partnera przed konsekwencjami jego postępowania. Kłamię, aby go osłonić. Nigdy nie pozwalam innym źle o nim mówić.

4. Próbuję ze wszystkich sił nakłonić go do postępowania według moich wskazówek.

5. Nie zwracam uwagi na własne uczucia i potrzeby. obchodząmnie tylko uczucia i potrzeby partnera.

6. Zrobięwszystko byle tylko mnie nie porzucił.

7. Zrobię wszystko, aby sięna mnie nie gniewał.

8. Doznaję znacznie więcej namiętności w związku, który jest burzliwy i dramatyczny.

9. Jestem perfekcjonistką i obwiniam siebie za wszystko, co sie nie udaje.

10. Z reguły czuję się wściekła niedoceniona i wykorzystywana.

11. Udaję, że wszystko jest w porządku, choć wcale tak nie jest.

12. Nie ma ważniejszej sprawy w moim życiu niż walka o utrzymanie jego miłości.
 
28-12-16
Testowy wpis
Testowy wpis .....




....


.....
 
8-12-16
 
 


Gabinet w Warszawie
ul. Broniewskiego 73 (Warszawa Piaski)

Gabinet w Grodzisku Mazowieckim
ul. 11 Listopada 48 lok. 21 (obok dworca PKP)

Tel.: 783 667 367
r.juszczynska@gmail.com
 
wykonanie: ActivePage.pl