O MNIE DZIECI DOROŚLI OFERTA CENNIK CZYTELNIA KONTAKT WSPÓŁPRACA

DEPRESJA

Depresja  według ICD-10 (Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych),jest to choroba objawiająca się przez conajmniej dwa tygodnie obniżonym nastrojem, anhedonią, utratą zainteresowań, a także spadkiem napędu i męczliwością, którym towarzyszą zaburzenia uwagi, niska samoocena, poczucie winy, pesymistyczny światopogląd, myśli i zachowania samobójcze, wahania apetytu, zaburzenia snu. Należy pamiętać, że depresja u dorosłych ma inny przebieg niż depresja u dzieci.  Dzieci w depresji mogą zachowywać sie agresywnie i prezentować w swoim zachowaniu wysoki poziom energii.
zanim rozpocznie się proces leczenia depresji należy wykluczyć wszelkie choroby medyczne, które mogą wywoływać podobne objawy np.: choroby nowotworowe, układu krążenia, neurologiczne, metaboliczne i endokrynologiczne i wreszcie układowe. Ważne jest sprecyzowanie podłoża depresji, bo ułatwia to pracę terapeutyczną. Depresja swoje żródło może mieć też w długotrwałym stresie lub zaburzeniach lękowych. Niekiedy objawy depresji mągą być objawem choroby somatycznej i leczenie powinno opierać się na suplementacji.

Gabinet w Warszawie
ul. Broniewskiego 73 (Warszawa Piaski)

Gabinet w Grodzisku Mazowieckim
ul. 11 Listopada 48 lok. 21 (obok dworca PKP)